dinsdag 30 april 2013

Dag 4 … alternatiefjes …

We hebben natuurlijk ons ‘ werkschema’  voor deze vakantie en normaal gesproken houden we ons daar ook altijd trouw aan op een enkele uitzondering na. Maar ook vandaag bedenken we een alternatief programma. Er stond vandaag namelijk Treetop Trek op het programma voor Mauro en Andy (klimmen en abseilen) en ik zou met Milan dan een bezoekje aan Brevard Zoo brengen. Maar Mauro’s voet gaat al wel veel beter maar om nou gelijk te gaan klimmen… en bovendien, als we in de ochtend wakker worden regent het … en niet zo’n klein beetje ook! Ik ben om half 7 met Milan beneden en wat later gaat hij met Andy brood halen bij de Publix. Heerlijk weer, gewoon vers brood! Ik zie ook ineens weer yoghurt sticks in de koelkast, sommige dingen zijn ook ieder jaar hetzelfde Glimlach

Terwjil Andy en Milan in de Publix zijn lopen in Nederland Koning Willem Alexander en Koningin Maxima richting de Nieuwe Kerk. Mauro en ik kijken samen een stuk ervan op de iPad via de livestream van het Koninklijk Huis.Foto: Het nieuws dringt hier ook door....

 

Super gaat dat, we zijn er gewoon bij! Het ziet er ook gezellig uit in Amsterdam. Het vraagt natuurlijk vandaag wel om een oranje shirt maar van ons vieren ben ik wel de enige. Mauro trok zijn oranje shirt wel aan maar toen hij in de spiegel keek veranderde hij weer van gedachten naar koningsblauw! Ach dat had Maxima ook aan vandaag!

Tegen tienen is het een beetje droog en gaan we op pad naar het Disney Character Warehouse. Dat is een loods waarin een winkel is gevestigd op ongeveer drie kwartier van Bella Vida (in Winter Garden).

Eenmaal gevonden was het voor de mannen een Walhalla, oude Disney spullen, ook uit de parken, vinylmations, kleding, alles staat er. Ze vinden er een aantal vinylmations waaronder een paar die ik zelfs leuk vind omdat ze in de kerstboom kunnen

!DSC07239

 DSC07243

DSC07238

Verder koopt Andy nog een naambordje van een castmember met Andy erop natuurlijk. Als we weer voorin terug in de winkel zijn staat er een hele familie in oranje shirt… vast Hollanders… heeee, zijn dat niet ehhhh????? Ja hoor Patricia en co…. precies op het zelfde moment in dezelfde winkel, wat een toeval! We kletsen weer even bij en ze vertellen dat ze hierna naar de Altamonte Mall gingen. Ik had me niet gerealiseerd dat dat een optie was, voor ons ook wel een idee om daar even te gaan lunchen. TomTom op Altamonte Mall dus!

We lopen even een rondje, komen weer een Build a Bear tegen en daar verkopen ze nog de Autism Bear… daar was ik naar op zoek! Ik koop ‘m maar hij mag voorlopig bij Mauro logeren, helemaal blij natuurlijk!

DSC07258

Voor Milan vinden we nog 2 gave shirts van Minecraft en samen met de score van gisteren bij Old Navy kan hij de zomer wel weer door met shirts. We kopen ook nog even snel een DVD want we hebben ontdekt dat er niet alleen een achteruitrijcamera in de auto zit maar zelfs een hele DVD speler… wat een pret! We lunchen in de foodcourt en kiezen allemaal iets anders, Taco Bell, Chick-a-fila en Andy kiest Chinees…. Heeee daar zijn de oranje shirts weer….. en weer komen we Patricia tegen, dit keer hebben we zelfs voor het eerst tijd voor een fotootje (komt vast op hun blog). We nemen weer afscheid, op een of andere manier denk ik dat het nog niet de laatste keer is dat we ze hebben gezien!

We gaan nu lekker naar huis, de zon schijnt inmiddels dus is het zwemtijd. Ik pik nog een een stukje Andre Rieu en Armin van Buuren mee op de livestream, wat een feest. Overigens hebben we op BBC America ook een reportage gezien over de troonswisseling maar verder echt heel weinig op het nieuws hier!

Na het zwemmen is het al 6 uur en wordt het tijd voor iets te eten (ja, alweer)…. Ik wil wel naar de Outback, er zit er hier ook een vlak bij. Zelf vind ik dat we eigenlijk al wel wat laat zijn, en hoop dat we niet te lang op een tafeltje hoeven te wachten. Dat valt erg mee, het restaurant is zelfs gedeeltelijk leeg! We eten lekker… maar niet echt heel erg super! Is de andere Outback aan de andere kant van de 192 beter? Of is dat de herinnering?In  ieder geval was het wel even gezellig en kregen de jongens van een Amerikaanse ‘ opa’  nog allebei een ‘ speciale’  (??) dollarmunt.

DSC07255

We besluiten na het eten nog even naar Downtown Disney te rijden. Het is heerlijk weer, afgekoeld, maar nu wel droog. We halen een kadootje voor oma, wat Mauro vorig jaar al wilde kopen en een lekkere bak cappucino bij Ghirardelli’s. Dan is het tijd om vinylmations te ruilen bij het pin trading station. Ik geloof niet dat er echt goede ruilhandel is gedaan maar het kan niet elke dag feest zijn! We zien nog wel vuurwerk als we het Disney terrein afrijden…coooool!

DSC07272

Tegen half 10 zijn we weer thuis en dan is het echt bedtijd voor de mannen, gelukkig vinden ze dat zelf ook. We zien nog een stukje Dancing with the Stars (gisteren The Voice) en ik typ het blog in, en zoek de foto’s uit. Hopelijk is het morgen beter weer al hebben we aardig geluk gehad dat de buien niet vielen toen wij buiten waren. We zien wel weer hoe het morgen wordt!

4 reacties:

Weer een heerlijke dag in Florida gehad zo te lezen. Door de live stream zijn jullie ook een beetje bij "ons" geweest. Want het was hier ook een onvergetelijke dag! Veel plezier vandaag.

Het is ook wat met die Hollanders. Je komt ze echt overal tegen, zelfs in een loods ergens achteraf in Winter Garden. Al waren we vandaag nauwelijks over het hoofd te zien in dat felle oranje :-) En ja de foto staat op het blog :-) Als we elkaar nu weer tegen komen moeten we niet vergeten om een keertje samen op de foto te gaan. We hebben het steeds zo druk met kletsen dat we die foto steeds vergeten :-)

Wij gaan ons klaar maken voor een dagje Epcot. Zien we jullie daar ook ?

Have a Magical day and CU.

Leuk dat jullie er nog iets van mee hebben gekregen, ja en als je dan "oranje Hollanders" tegen komt is dat helemaal leuk natuurlijk.
Grtz.Yvonne

Ja, is niet mijn favoriete Outback; ik ga het liefst bij Formosa Gardens of bij de Premium Outlets ;-) ! Enne ... als jullie niets met het bonnetje doen ... Wil ik graag hebben ! Punten sparen ;-) !

Een reactie posten