dinsdag 21 mei 2013

Dag 14 .... Weer over de plas....

Vandaag is het vrijdag en moeten we helaas afscheid nemen van de villa. Wat een heerlijke plek was dat, zeker een van de fijnste van de afgelopen vijf jaar. Maar misschien lijkt dat ook zo omdat net de villa van vorig jaar de minste in ons rijtje was. Het is nu wel jammer om deze plek te verlaten.... We realiseren ons ineens allemaal dat we eigenlijk nog niet naar huis willen. Gelukkig hebben we nog een paar uur te vullen voordat we naar het vliegveld moeten.

Allereerst rijden we naar The Loop. Mauro wil hier graag nog even rondkijken. Hij is volgende maand jarig en hij vindt wat leuke dingen om te trakteren. Dan is dat ook maar weer geregeld! We genieten ook nog van de kleurige ballonnen, wat een keus is hier toch!

We zijn ook nog op jacht naar gympjes voor een van de nichtjes en die hebben we ook nog niet gevonden. Ik schiet dus even de Bealls outlet binnen. Helaas geen gympen voor een klein meisje maar ik zie wel hele leuke Skechers voor mijzelf. Dan die maar! Er gaat nog korting af bij de kassa en ik krijg ook nog een kortingsbon voor volgende week. Daar maak ik mijn kassabuurvrouw maar blij mee. Verder met de gympjesjacht, we slagen uiteindelijk bij de NIKE outlet waar leuke meisjesgympen worden gevonden.

Het is inmiddels 11 uur dus tijd voor de volgende stop. We parkeren de auto nog even bij downtown Disney. Er worden nog 2 laatste Vinylmations gekocht van een nieuwe serie die precies vandaag voor het eerst in de winkel ligt.... Helaas zitten er niet precies de gewenste figuurtjes in maar ze gaan toch mee naar Nederland.

We halen nog een laatste slush bij Goofys Candy Store, en een broodje bij Earl of Sandwich. Ik kies de Tuna Melt maar daar heb ik spijt van... Er zijn zoveel lekkere broodjes en ik kies net iets wat ik achteraf toch niet zo lekker vind. Eigen schuld. De jongens vermaken zich nog even door in de winkel ernaast te kijken en dan is het echt tijd om in de auto te stappen en richting vliegveld te gaan. Het autoritje gaat vlot en ook bij Hertz gaat het inleveren van de auto erg soepel. Een oudere medewerker biedt ons aan om weer in de auto te gaan zitten, dan brengt hij ons even naar de vertrekhal. Ik had dat nog niet eerder meegemaakt maar er wel over gelezen op het forum dus zonder dat de mannen precies snappen wat er gaat gebeuren dirigeer ik ze weer terug in de auto. Ideaal!!

We worden keurig voor de balie van Virgin afgeleverd, en hebben maar een wachtende voor ons. Dat geeft me mooi de gelegenheid om bij het inchecken even extra goed op te letten na de waarschuwing van Patricia van gisteren... Zij vlogen gisteren dezelfde route en waren nu nog onderweg naar huis. Ze waren met 17 man overboekt op de tweede vlucht (Gatwick naar Amsterdam) en moesten eerst met de bus naar Heathrow. Ook al kregen ze daar goede compensatie voor wilde ik toch liever gewoon zonder vertraging naar huis. Ik vroeg dus speciaal om de boardingpassen voor de tweede vlucht. Ja hoor, daar kwamen ze... Oeps, het zijn er maar 3. Dan wordt het toch nog een beetje spannend in London of ik wel mee mag. Dat is van latere zorg.

We gaan eerst nog even shoppen en de kids nemen hun laatste Happy Meal bij de Mac...

Dan gaan we richting de gate, met het trammetje mee en ik koop nog wat laatste tax free....lipstick en Mentos Cola.

Als we bij de gate zijn is er nog tijd om wat inkopen te doen bij de Starbucks... Koek, cake en wat (heerlijke!) chips en de Frappucino die ik altijd al wilde proberen, Green Tea (best lekker!):

Bij de Starbucks komen we ook Jacqueline weer tegen en even later zien we ook Emile en Mick weer bij de gate. Straks kan Milan weer lekker stoelchatten met Mick die bovenin het vliegtuig zal zitten. Het vliegtuig om ons naar Londen te brengen staat al paraat.

 
We vertrekken keurig op tijd en alhoewel we soms over wat hobbelige paadjes lijken te rijden is de vlucht verder soepel. Het eten is ook bij deze maatschappij niet echt om over naar huis te schrijven maar we hebben genoeg 'eigen voorraad' en slapen ook redelijk goed. In London voeg ik me direct bij de BA balie om een vierde boardingpass los te peuteren. "Ma'am, Virgin has offloaded you...." ... Toch bijzonder dat ik dan toch in London ben gekomen. Gelukkig mag ik dan toch ook mee naar Amsterdam. De mannen maken nog voor de laatste keer strijd omdat er nu maar 1 raamplek is. Milan krijgt die maar zit uiteindelijk alleen maar te slapen,..ook niet eerlijk! In Nederland is het fris maar droog, de koffers zijn er snel en opa heeft al 20 rondjes gereden voordat wij er zijn maar ook dat lukt. Mauro zit een half uurtje in kleermakerszit op de achterbank omdat de bagage echt niet anders past maar hij klaagt niet, we zijn nu echt bijna thuis! Oma heeft de koelkast volgezet met lekkers en vooral de verse gehaktballen zijn een succes.... Een broodje bal gaat er bij de mannen wel in na deze lange reis... Nu de jetlag nog!

 

9 reacties:

Het was weer leuk om met jullie mee te mogen lezen, bedankt hiervoor. Jullie hebben een heerlijke tijd daar gehad, dat neemt niemand je meer af!!

Groetjes van Aggie

Dank je wel weer voor je leuke Blog Karen. Ik heb elke dag meegelezen met een bakkie pleur ;)
Op naar de volgende dan maar?

Welkom thuis weer.
Het was leuk om mee te lezen op je blog, hopelijk tot de volgende reis.
Geluk!!
Grtz.Yvonne

Inmiddels zullen jullie al wel goed gewend zijn aan het super weertje hier!! Bedankt voor je leuke blog en dat we weer mochten meelezen. Op naar de volgende keer....

Het was een mooie vakantie en ik heb met plezier meegelezen, dank.
Tot de volgende keer!

Niet vaak gereageerd, maar wel alles meegelezen! Bedankt voor het mogen meelezen, leuk!
Welkom thuis!

Leuke afsluiter van een leuk blog! Nu wel volgend jaar weer gaan, we kijken uit naar nieuwe verhalen en tips ;-)
Groetjes Hans en Christol

Die groene frappucino vind ik er niet aantrekkelijk uitzien, maar volgens jou is ie wel lekker. Misschien probeer ik 'm ook een keer.
De jetlag zal inmiddels wel weerverdwenen zijn en het gewone leven is al weer hoog en breed begonnen.
Bedankt voor het meelezen!

Ook wij hebben weer met plezier meegelezen. Bedankt hiervoor en tot de volgende keer.

Een reactie posten